Kada je Evropski progres prepoznao potencijal njenog projekta i podržao je kao mladu žensku preduzentnicu, Ana Paunović nije mogla ni da pretpostavi kakav je zapravo dinamičan i interaktivan posao očekuje. Pre nešto više od godinu dana ona je pokrenula „Logocentar“, prvu privatnu logopedsku ordinaciju u Prokuplju, i tako otvorila vrata za mnoga napredovanja i izazove, kako sebi, tako i svojim pacijentima.
Probleme sa govorom i razvojem govora nemaju samo deca, pa je tako spektar ljudi sa kojima Ana radi širok. Svoj posao opisuje kao izuzetno dinamičan.
– Ne može vam se dogoditi da imate isti slučaj. Često je logoped ujedno i psihoterapeut, rame za plakanje, podrška, glas razuma. S vremenom se ljudi opuste i steknete nešto dublji odnos. Postoje dani kada je teško, postoje dani kada ide lakše. Ali da je izazov, to svakako! Najlepši je osećaj kada vidite da je dete srećno, jer je ispravno izgovorilo neki glas, ili starija osoba nakon moždanog udara koja je uspela ponovo da govori. Tada vidite koliko uticaja imate na nečiji život, i onaj mali i onaj veliki – kaže Ana.
Dinamika razvoja govora, sluha i jezika je različita za svako dete, ali ipak postoje određene sposobnosti koje bi dete trebalo da razvije do određenog uzrasta. Ana kaže da je nezgodno to što se problemi sa govorom jako kasno otkrivaju, a vreme za lečenje je veoma dragoceno.
– Lingvalni period, odnosno period govora, počinje kada dete izgovori prvu reč, što se događa od 9. do 16. meseca života. Do prvog rođendana dete bi trebalo da govori mama, baba, tata, kako kaže kuca… Ako se problemi sa govorom otkriju rano, u velikom procentu se uspešno leče. Zbog toga je bitno pratiti dete i reagovati na bilo koji znak zastoja – kaže Ana.
U svojoj praksi se susretala sa odlaganim razvojem govora kod dece najčešće zbog preteranog gledanja televizije i crtanih filmova.
– Kod dece do treće godine života, većina govornih odlaganja uzrokovano je usled preteranog gledanja televizije, jer gledanje televizije nije interaktivna aktivnost, šta više ona oduzima detetu vreme za interakciju sa okolinom. Treba ograničiti vreme ispred televizora tako da su deca što više u prirodi, u igrama loptom i lastišem. Postoji i niz pozitivnih uticaja na dete, uz uslov da se gleda dečiji program edukativnog karaktera, gde dete širi svoje horizonte, upoznaje ljudske vrednosti i raznolikosti, podstiče razvoj intelektualnih sposobnosti poput slušanja, razumevanja i pamćenja – kaže Ana.
„Logocentar” raspolaže instrumentima koji su osnovna sredstva u logopedskom radu, poput logopedskih sondi, elektromehaničkog instrumenta Logofona, digitalnog logopedskog seta Berhinger i slično. Ana u svom radu koristi Dig logo set namenjen slušanju i govoru, koji u svojoj osnovi koristi digitalno procesiranje i koristi se kod poremećaja izgovora glasova, mucanja, disfazija, poremećaja čitanja i pisanja, kao i slušnih oštećenja. To je jedan od najmodernijih logopedskih instrumenata današnjice.
Ipak, i pored odlične tehničke opremljenosti, Ana tvrdi da u napretku najveću ulogu imaju strpljenje, osmeh i lepa reč. To je „oprema“ koju ona najviše koristi.
kada cemo imati logopeda u kursumliji zasto moramo da putujemo. Ima sigurno mnogo dece za logopeda pametnije je da imamo logopeda u kursumliji.
Izuzetna i veoma profesionalna,Ana je naucila mog sina slovo R ali i osvojila njegovu ljubav.Sad ima 8 godina ali i dalje trci u njen zagrlja.Hvala Ana.
Hvala na divnim recima,Svetlana . Veliki pozdrav za Luleta 🙂