Zbog posvećenosti, neospornog talenta i vrednosti Marija Timotijević je ime koje za Prokuplje označava izuzetnu ženu. Ova uspešna pijanistkinja nedavno je završila doktorske studije muzike i postala jedan od predavača na Filološko-umetničkom fakultetu u Kragujevcu. Dobitnica je mnogobrojnih republičkih i međunarodnih nagrada i velika zaljubljenica u solističko koncertiranje.
Razgovarali smo sa Marijom o njenim počecima, o tome koliko se promenio njen umetnički i stvaralački svet kada je zakoračila u predavačke vode, ali i o nekim planovima za budućnost.
Kako si ušla u svet muzike? Kako je izgledao tvoj upis u školu?
Prolazila sam sa sestrom pored muzičke škole. Čula se muzika. Baš se u tom trenutku održavao prijemni ispit za upis u školu. Dozvolili su da pristupim i tako je sve počelo… Ali na harmonici!
Je l’ ti sviraš muziku ili muzika tebe?
„Neke muzike“ nas „uslovljavaju“ da se potpuno potčinimo. Neke zahtevaju da ih „sviramo“. Individualnost u izrazu je svakako neophodna, ali individualnost koja prati kompozitorovu misao…
Koliko za tebe vrede priznanja i nagrade?
Priznanja i nagrade su svakako deo mog muzičkog putovanja. Na početku puta svaka pohvala je kao znak odobravanja da se krećemo u dobrom smeru. Ali priznanja i nagrade ne definišu umetnika kao ni potreba za dokazivanjem. Nekad je dovoljno i uživanje u svoj toj lepoti.
Da li imaš tremu pre nastupa? Je li ona postoji i posle svih ovih godina?
Da, imam tremu gotovo uvek. Kad je nemam nešto nije u redu, neće to biti dobar koncert. Ne pravim razliku gde sviram i pred kojom publikom. Kad sviram na ispitu nivo uzbuđenja je najveći. Nadam se da više neće biti ispita.
U čemu otkrivaš pokretače za rad i stvaranje?
Pokreće me svakodnevni život. Inspiriše me često i prostor u kome vežbam ili nastupam.
Pokreće me priroda kao i ljudi u mojoj blizini. Ljubav i druge umetnosti.
Gde je muzika danas?
Sve manje uspevam da ispratim muziku koja nije klasična. Odustala sam u pronalaženju nečeg popularnog, ali odgovarajućeg za mene. Ovi novi „tjund“ trendovi su svakako doprineli tome. Što se tiče klasične muzike situaciju bih opisala kao konstantnu. U šta ulažeš to i imaš.
U nekom od prethodnih razgovora rekla si kako slušaš tišinu kad želiš da si sama sa sobom. Da li se to promenilo ili i dalje slušaš tišinu kad želiš da se opustiš?
I dalje tišinu… Isključim sve, ćutim i slušam, to me smiruje.
Šta se i da li se promenilo nešto u tvom odnosu prema muzici sada kada radiš sa studentima? Koje su pedagoške metode kojima se rukovodiš?
Dok drugi uče od mene učim i ja od njih. Ono što meni ne predstavlja problem u sviranju nekom to jeste i rešavanjem istih učim i ja jer učestvujem u tom procesu. Podsticaj i uočavanje afiniteta jednog studenta ima veliki značaj u radu, a pogotovu u individualnoj nastavi. Češće je bitno napomenuti studentu njegove „vrline“ u sviranju, a ne potencirati nedostatke.
Šta je sledeće što planiraš?
Planiram da se prvo odmorim preko leta, ova godina je bila turbulentna. U budućem periodu biće dosta koncerata na polju kamerne muzike, ali ostaću verna i solističkom koncertiranju, ipak se tu najbolje osećam. Repertoar će biti nešto drugačiji nego do sada. Prethodnih godina izvodila sam uglavnom muziku ruskih romantičarskih kompozotora. U narednom periodu ću više pažnje posvetiti delima srpskih savremenih autora.
Tekst je napisan u okviru projekta „Izuzetne žene Toplice”, koji se sufinansira iz budžeta Republike Srbije – Ministarstva kulture i informisanja. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.
Najlepša naša
trazim timotievic spasoe drug iz jugoslovenska armija sluzil vo novi sad kasarna marsal tito godina na vojni rok 1964 koznaj za n
ego damijavi na negov drugar od makedonija grad prilep blagoja najdoski
hva