Onlajn novinarstvo – novinarstvo novog doba: Predavanje u okviru seminara koji je održan u Kuršumliji a u okviru projekta “Unapređenje profesionalnog novinarstva u Topličkom Okrugu“

0
novinarstvo-seminar
Foto: Bojan Miljuš

Možda se nigde toliko jasno ne vidi raskoš onlajn medija kao kroz njegovu multimedijalnost. Svaka vest može predstavljati zbir različitih medijskih formata. Dakle, od teksta, preko fotografija, video zapisa i slično. Novinar ima mogućnost da o nekom događaju izveštava na više načina i u nekoliko različitih formi. Na ovaj način mogu se potkrepiti različiti ukusi publike.

Kada je u pitanju hipertekstualnost, glavna stvar koju treba shvatiti jeste upravo značaj mogućnosti da tekstovi budu povezani. Hiperveze ili hiperlinkovi se razlikuju, pa tako mogu pozivati interno – na druge tekstove na istom portal ili pak eksterno, tj. spolja, na tekstove locirane negde drugde na Internetu.

Dakle, reč je o dve potpuno različite vrste hipertekstualnosti u jednom tekstu. Jednom se otvara novi sadržaj, a druga, na izvestan način dovodi do spiralnog smanjivanja sadržaja. Ukoliko čitaoca zanimaju dodatne informacije on ih lako može dobiti “na jedan klik”, ako ne – nema bojazni od toga da će ga zamarati predugački tekst.

Na kraju, jedna od najznačajnijih karakteristika modernog digitalnog novinarstva jeste njegova interaktivnost. U eri pre Interneta nije postojala mogućnost da novinar dobije direktnu povratnu reakciju na vest kao danas. Upravo je dvosmerna komunikacija ono što onlajn novinarstvo čini posebnim i specifičnim.

Interaktivne opcije na veb lokacijama mogu se podeliti na tri tipa ili forme. Govorimo o navigacionoj interaktivnosti koja se ostvaruje kroz opcije „Sledeća stranica“ i „Nazad na vrh“ ili skrolovanje. Potom, tu je funkcionalna interaktivnost (jedan od oblika je komunikacija preko direktne pošte ili lista diskusija). Postoji i adaptivna interaktivnost koja podrazumeva prilagođavanje putem „pametnog veb dizajna“.

Tu je, naravno, i mogućnost komunikacije preko društvenih mreža na zvaničnim stranicama medija. Društvene mreže igraju značajnu ulogu u širenju vesti, o čemu će biti reči u nastavku teksta.

Tekst je napisan u okviru projekta „Unapređenje profesionalnog novinarstva u Topličkom okrugu”, koji se sufinansira iz budžeta Republike Srbije – Ministarstva kulture i informisanja. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

VAŠ KOMENTAR

Napišite Vaš komentar
Unesite svoje ime