Prokuplje između istorije i legende: Učenici pravili istorijsku slagalicu

0

Kroz kreativnu igru i otvoren razgovor u Osnovnoj školi “Milić Rakić Mirko” nauci se pristupa ozbiljno i inovativno. U okviru projekta “Prokuplje između istorije i legende” učenici su osmislili istorijsku slagalicu.

Sa ciljem da se učenici upoznaju sa ostacima prošlosti na teritoriji našeg grada, ali i da upoznaju čuvare prošlosti, etnologe, arheologe, muzejske vodiče i kustose, nastavnica istorije Ivana Radonjić  organizovala je zanimljivu nastavu sa stručnim i interesantnim gostima. Prvi gostujući predavač i učesnik radionica bila je Zorica Cvetković, etnolog.

– Ja sam vrlo srećna što se realizuje ovaj projekat, jer je ovo način da deca uplove u svet nauke, izađu iz učionice, i uče za život a ne za školu. Pružaju im se veće mogućnosti nego na redovnoj nastavi, a i sami mogu biti kreatori aktivnosti svojim predlozima. Sa Zoricom ne sarađujem prvi put, ovo je samo nastavak divne dugogodišnje saradnje  i puno joj hvala što mi nesebično pomaže da obogatim svoj rad. Pored toga što upoznajemo učenike sa institucijama poput muzeja i arhiva, želimo da ih upoznamo i sa ljudima koji doprinose u očuvanju prošlosti  poput etnologa i arheologa, muzejskog vodiča . Ujedno to nam je i korelacija sa profesionalnom orijentacijom , a i koristimo resurse koje nam pruža sredina u kojoj živimo i ostvarujemo saradnju. – rekla je nastavnica istorije Ivana Radonjić.

Prva tema projekta bila je “Istorijska slagalica”, a učenici su pokušavali da u razgovoru sa etnologom slože sliku nekih davnih vremena.

– Sa zadovoljstvom sam se odazvala pozivu profesorke Ivane Radonjić, da budem deo tima radionice. Posebno me je motivisao uzrast dece i razlozi njihovog prijavljivanja. Osetila sam potrebu da im, kao etnolog, prenesem svoja iskustva i dodatno motivišem. Možda neko od njih produži mojim putem. Nisam za klasična predavanja, moj pristup je bio spontan, kroz razgovor i dopunu razmišljanja. Kako bih im se približila, ispričala sam im moju priču o prvim kontaktima sa etnologijom, a da nisam ni znala da takva nauka postoji, bila sam njihovog uzrasta. Usledila su interesantna pitanja. Svi smo učestvovali, dopunjavali se. O muzeju, predmetima, običajima, dečijim igrama, starim jelima. Na kraju druženja sam im dala savet da budu istraživači u svojim porodicama, jer je najbitnije znati poreklo porodice, prikupiti stare porodične fotografije, predmete koji su se nekada koristili ili imaju emotivnu vrednost.Da oni postanu čuvari tradicije svojih porodica. Nadam se da su prepoznali poruku i značaj mojih reči. – rekla je Zorica Cvetković.

Pored učenika koji pohađaju ovu nastavu, radionici su prisustvovali i đaci koji se bave novinarstvom i uređenjem školskog časopisa u okviru aktivnosti “Iskra”, koju vodi nastavnica Amela Joksimović. Radionicu je video kamerom zabeležio Dragan Pejčić, te je zahvaljujući njemu ona dobila status pravog dokumenta i svedočanstva vrednog daljeg istraživanja i analize običaja i života iz prošlih vremena.

“Prokuplje između istorije i legende” kao i “Iskra” samo su deo ponude ove škole u okviru jednosmenskog obogaćenog rada. Učenici u Prokuplju su se mogli opredeliti i za : Umetničku fotografiju, Film klub, Crno-beli svet, Podršku učenju, Lakše do znanja . Ovakav vid nastave izvodi se i u izdvojenim odeljenjima u Mikulovcu i Petrovcu sa drugim aktivnostima. OŠ “Milić Rakić Mirko” je trenutno jedina škola u gradu koja ima ovakav vid nastave.

VAŠ KOMENTAR

Napišite Vaš komentar
Unesite svoje ime