Razlike u pisanju za onlajn i tradicionalne medije

0

Iako je glavni zadatak svake vesti da prenese tačnu informaciju, neosporno je da postoje razlike u pisanju za onlajn i tradicionalne medije. Zahvaljujući Internetu danas je moguće odgovoriti na jedan od najvažnijih zahteva novinarstva, a to je brzina. Vest o nekom događaju moguće je objaviti (i proširiti) trenutno.

Digitalno izveštavanje, tačnije njegovu formu diktiraju zahtevi onlajn publike. Tako se u prvom redu od jednog onlajn izveštaja očekuje da bude kratak, kratkih i jasnih rečenica (naročito sa aspekta SEO optimizacije) i da sadrži konkretne informacije.

Svedoci smo toga da se strpljenje prosečnog korisnika Interneta da nešto pročita veoma smanjilo. Dok su nekada čitaoci sa uživanjem čitali duge reportaže u novinama, danas je mnogo teže publici zadržati pažnju. Neretko se događa da čitalac danas pročita samo naslov i lid. U proseku, zadržavanje na jednom tekstu ne traje duže od jednog minuta.

Razvoj tehnologije i Internet promenio je način na koji pratimo medije. Najnovije vesti su nam stalno na dohvat ruke, i čitamo ih na dodir ekrana. Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, za pristup Internetu građani Srbije najčešće koriste upravo mobilni telefon, oko sedamdeset šest procenata. Sve to značajno utiče na formu i stil pisanja za digitalne medije.

Tekst je napisan u okviru projekta „Unapređenje profesionalnog novinarstva u Topličkom okrugu”, koji se sufinansira iz budžeta Republike Srbije – Ministarstva kulture i informisanja. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

VAŠ KOMENTAR

Napišite Vaš komentar
Unesite svoje ime