Srpske zastave u poslovnom svetu: čuvena trobojka i marketinške kampanje

0
srpske zastave
Unsplash.com

Kao nacionalni simbol i obeležje, srpska zastava igra veliku ulogu u izgradnji kolektivnog identiteta. Međutim, njen značaj prevazilazi tradicionalne okvire, pa tako je u poslovnom svetu čuvena trobojka izuzetno prisutna kao sredstvo za brendiranje i marketing.

Sve je više firmi i kompanija koje koriste srpsku zastavu u promotivne svrhe, kao alat u svojim marketinškim kampanjama. Na koje sve načine je moguće upotrebiti ovaj amblem i unaprediti poslovanje  i imidž brenda koji gradite?

Srpske zastave u marketingu – veza tradicije i biznisa

Korišćenje nacionalnih simbola poput zastava i grbova u poslovnom svetu može imati veliki uticaj. Srpska trobojka može biti moćan marketinški alat i kao takva sve je prisutnija u promotivnom kontekstu. Kompanije koriste zastavu u svojim kampanjama u zemlji, ali i globalno iz mnogo različitih razloga. Jedan od njih je i povezivanje brenda sa tradicijom i nacionalnim identitetom.

Veza sa srpskom tradicijom može imati velikog odjeka i značaja za sve brendove, a posebno za one domaće firme koje za cilj imaju upravo isticanje korena i pripadnosti. Uportrebom trobojke kao jednog od marketinških materijala, firme šalju poruku (potencijalnim) klijentima o tome koliko su posvećene srpskoj kulturi i vrednostima.

Zastava kao oblik prepoznatljivosti na inostranom tržištu

Za kompanije koje žele da se probiju na inostranom tržištu i proširuju poslovanje u stranim zemljama, srpska trobojka može imati dodatan značaj. Na sličan način kao što veliki globalni brendovi poput Pepsija, Mercedesa, Coca Cole i BMW-a imaju simbole koje poznaje ceo svet, i srpska zastava može postati simbol prepoznatljivosti za srpske kompanije koje posluju na globalnom tržištu.

Dakle, ukoliko imate za cilj kreiranje jakog brend identiteta, trobojka u marketinškoj kampanji može biti jedan od jačih alata po kome vas poznaju potrošači širom sveta.

Koliki je uticaj marketinških kampanja sa srpskom zastavom?

Marketinške kampanje sa srpskom zastavom mogu imati veliki uticaj na potrošače, a jedan od efekata je jačanje lojalnosti prema brendu. Kada izazovete pozitivne emocije kod ljudi neposredno doprinosite stvaranju snažnijeg brend identiteta, a posebno ako je vaša firma usko povezana sa srpskom tradicijom i/ili kulturom.

Dakle, u zavisnosti od ciljne grupe, konteksta u kom se kampanja sprovodi, ali i kvaliteta i stepena profesionalizma, srpske zastave mogu značajno pomoći u brendiranju vaših proizvoda i usluga. Osnažiti vezu između firme i klijenata je moguće upravo kroz emotivni odgovor, osećaj pripadnosti i ponosa.

U nekim slučajevima, korišćenje srpske zastave može pomoći da se vaše poslovanje razlikuje od konkurencije. Uz strateško planiranje i prethodno istraživanje konkurentskih kampanja, moguće je istaći se i izdvojiti,  posebno ako su konkurenti manje usmereni na lokalno tržište ili im nacionalni identitet nije u fokusu.

No, kreiranje reklamne kampanje za inostrano tržište zahteva izvesnu dozu suptilnosti. U međunarodnom kontekstu upotreba srpske zastave može biti mač sa dve oštrice. Tačno je, neki potrošači će pozitivno reagovati na ovaj simbol kao na znak autentičnosti i lokalne pripadnosti. Međutim, treba biti oprezan pažljivo balansirati i kombinovati ovaj sa drugim materijalima, kako bi se izbegle bilo kakve kontroverze i negativne konotacije.

Kako da uključite srpsku zastavu u promo kampanju?

Uz sve kompleksnije i brojnije opcije za oglašavanje u modernom poslovnom svetu, verovatno da je najpametniji potez kombinovati digitalne medije i tradicionalne marketinške metode. Biti podjednako vidljiv u online i offline zajednici danas višestruko je korisno za napredak i razvoj prodaje u svakoj industriji. Uključivanje srpske zastave u kampanju može biti dobar način da se poslovanje reklamira i promovišu različiti biznis ciljevi.

Ako želite da se vaša kompanija istakne na tržištu i bude prepoznatljiva, reklamne zastave, kao i nacionalne zastave u tome mogu pomoći. Dok kreirate pravu formulu za oglašavanje, dobro je imati u vidu da sve materijale možete dizajnirati i poručiti i preko interneta. Za detaljnije informacije o cenama i prodaji zastava Srbije pogledajte na ovom sajtu. Tim stručnjaka za marketing i dizajn će imati korisne ideje koje daju rezultate. Možete početi od uređenja poslovnog prostora, isticanjem srpske zastave na jarbolu ispred firme. Manje stone zastavice u nacionalnim bojama su odličan ukras za kancelarije i delovaće podsticajno i na članove kolektiva i jačanje veza među kolegama, upravo na osnovu jačanja patriotskih osećanja.

Pored zastava kao dekora u enterijeru i eksterijeru firme, možete razmisliti i o postavljanju ovog nacionalnog amblema i na ambalažu ili omot proizvoda. Stavljanjem boja i simbola zemlje određenom se proizvodu pripisuju srpske vrednosti i stvara neraskidiva veza između proizvoda  i rodoljubivih emocija potrošača. Rezultat će najverovatnije biti veća prodaja.

Dodatak: O istoriji srpske zastave

Srpska trobojka sastoji se od tri horizontalne trake – crvene, plave i bele boje. Simbolika ovih boja duboko je ukorenjena u srpskoj istoriji. Crvena simbolizuje hrabrost i žrtvu, plava predstavlja veru i nadu, dok bela označava čistoću i slobodu. Premda je još u doba Nemanjića srpski narod imao zastavu, kao crveno-plavo-bela trobojka prvi put će biti ustanovljena Sretenjskim ustavom, 1835. godine. U ovom se državnom dokumentu može pronaći opis zastave kao “otvoreno crvene, bele i čelikasto-ugasita”

Prve modifikacije u izgledu zastave nastale su veoma brzo zbog sličnosti sa francuskom i ruskom zastavom, kada joj je dodat grb (kruna iznad štita sa krstom i četiri slova S, okruženog vencem. Četiri ćirilična slova S su skraćenica krilatice „Samo sloga Srbina spašava“) i izmeđen redosled boja. Poznato je da je raspored koji je i danas u upotrebi crveno-plavo-belo utvrđen 1838. godine, dakle pre skoro 200 godina.

Ono što se vekovima nije menjalo jeste značaj zastave i to što je ostala simbol borbe za slobodu i nezavisnost, ali i ponosa za srpski narod.

U današnjem globalizovanom svetu, upotreba nacionalnih obeležja u poslovnom okruženju može imati značajan uticaj na identitet kompanije i percepciju brenda. Srpska zastava, kao simbol nacionalnog dostojanstva sve više dobija na značaju i prisutnosti u poslovnom svetu, posebno kroz marketinške kampanje. Pažljivo korišćenje trobojke u promotivne svrhe može doprineti jačanju brend identiteta i prepoznatljivosti kompanije kako u domaćem, tako i u međunarodnom kontekstu.

VAŠ KOMENTAR

Napišite Vaš komentar
Unesite svoje ime