Dobra reklama na putu do uspešnog biznisa

0
reklama
Unsplash.com

Svaki preduzetnik zna da je dobra reklama put do razvoja uspešnog i profitabilnog biznisa. Međutim, postavlja se pitanje – šta je dobra reklama. Ukoliko radite u oblasti digitalnih delatnosti, štampana reklama baš i nema mnogo smisla. Zbog toga je ključno da identifikujete pravi način da se reklamirate, shodno delatnosti koju obavljate. Ovaj vodič neka vam bude orijentir kako da odaberete šta je najbolja reklama za vas.

Štampana reklama pomaže na lokalu

Za tradicionalne biznise koji su lokalnog karaktera štampana reklama je i dalje najbolje rešenje kako bi privukli klijente i obznanili lokalcima da su tu.

Recimo, štampa na ceradi je idealno rešenje kako biste bili uočljivi sa velike razdaljine. Ovime, kao i brendiranjem izloga, svako ko prođe ulicom jasno će znati da se vaša firma tu nalazi i čime se ona bavi. Ono što privlači pažnju, privlači i interesovanje pa je ovo dobar način da naterate ljude da uđu u vašu radnju.

Takođe, podeljeni flajeri i posteri zalepljeni na prometnim mestima u gradu mogu umnogome pomoći da se čuje za vas. Ali ipak, znatiželja se budi i mnogo ranije, naročito u manjim sredinama, dok se još šuška koja će se nova firma otvoriti i gde. Ukoliko pravilno iskoristite prirodnu ljudsku radoznalost, u kombinaciji sa štampanom reklamom, vrlo brzo će vaš biznis početi da prihoduje.

Televizija i radio – mač sa dve oštrice

Nekada su se sve bitne stvari saznavale na televiziji i radiju, te su kompanije ulagale mnogo sredstava u reklame putem ovih medijuma. Danas je slika nešto izmenjena pa je potrebno da dobro izvagate da li televizijska i radio reklama imaju smisla u vašem slučaju.

Ukoliko imate veliku firmu sa poslovnicama u nekoliko (većih) gradova u Srbiji, onda televizijska reklama ima smisla. Opet, ako je vaša publika uglavnom mlađa, možda televizija i nije tako dobar izbor jer istraživanja pokazuju da mladi sve manje gledaju televiziju, a da se češće informišu na internetu.

Za razliku od lokalnih televizija koje su mahom nedovoljno vidljive, radio ima drugačiju priču, pa i ulogu. Ovde se stvari već pomalo menjaju jer mnogi ljudi vole da slušaju radio na putu do posla i nazad. Lokalne stanice mogu biti sjajan izbor za manje firme sa geografski užom ciljnom grupom, dok nacionalne frekvencije pokrivaju teritoriju cele Srbije.

Dakle, potrebno je da analizirate tržište, svoju delatnost i ciljnu grupu kako biste ispravno plasirali reklamu.

Prisustvo na internetu omogućava organsku reklamu

seo
Unsplash.com

Nijedan biznis nije postao profitabilan preko noći. Isplanirajte uspeh, ne čekajte da se jednostavno desi. Društvene mreže i prisustvo na internetu u današnjem svetu igraju značajnu ulogu. I to možete iskoristiti da reklamirate svoj biznis, a da to uopšte ni ne izgleda kao reklama. Najbolje od svega, ako ste vični fotografiji, ovo gotovo da ni ne iziskuje neka ulaganja.

Ono što vam društvene mreže omogućavaju jeste da se približite ljudima. Umesto tradicionalne reklame, postavite se prijateljski u objavama i dajte mušterijama uvid u ono što se dešava iza kulisa. Kako birate robu ili materijale, na koji način se vaši proizvodi ili usluga razlikuju, kakav je vaš proces, ali i vrednosti za koje se zalažete. Ovaj lični pristup pomoći će vam da prikupite pratioce koji će vas, zbog toga što podržavaju ono što radite, dalje reklmirati, odnosno preporučivati drugima. To je prirodan put do uspeha.

Plaćene reklame na društvenim mrežama

Iako je organski rast ono čemu svaki preduzetnik teži, plaćene reklame na društvenim mrežama su itekako učinkovite. Ovakva reklama, uz sve parametre koje sami podešavate, odgovaraće i malim, i srednjim, ali i velikim preduzećima. Za male, lokalne biznise, moguće je podesiti da se reklama pojavljuje ljudima koji su svega nekoliko kilometara u krugu od vaše radnje. Ukoliko imate biznis koji se širi, a pritom radite i dostavu na teritoriji cele Srbije, ovaj vid marketinga je idealan za vas.

Ono što svaki preduzetnik treba da zna jeste da je dobra reklama samo polovina puta do izgradnje uspešnog biznisa. Da biste opstali neophodni su volja i upornost, istrajnost na tom putu, dobra marketing strategija, ali i kvalitet. Reklama je ono što ljude dovodi do vas, ali je kvalitet ono zbog čega će vam se mušterije vraćati.

VAŠ KOMENTAR

Napišite Vaš komentar
Unesite svoje ime