Flajeri čine čuda kada je reklama u pitanju

1
devojka-drzi-flajer
Pexels.com

Ukoliko tek započinjete neki biznis, različiti vidovi reklamiranja su neophodni. Pa čak i ako imate već razrađen i profitabilan biznis, dobar marketing će vam pomoći da pridobijete nove klijente i ostanete konkurentni. Kvalitetna marketinška strategija je ključ opstanka neke firme, pored dobrog i kvalitetnog proizvoda ili usluge. Flajeri su jedno od sredstava reklamiranja, i postoje jako dugo. Oduvek je bio popularan, a danas je tražen zbog niske cene prvenstveno.

Flajer ili letak se obično štampa na papiru manjih dimenzija, i sadrži informacije o proizvodu, usluzi ili nekom događaju. Jako je bitno da izrada flajera bude efektna i dobro dizajnirana, jer flajeri ne drže dugo pažnju onoga koji ga čita. Flajer može biti izrađen na jednom listu, u standardnom formatu ili pak nekog neobičnog oblika. U današnje vreme popularni su i flajeri sa preklopom. Mogućnosti je mnogo, a na vama je samo da prilagodite flajer svom ličnom stilu i da na originalan način, uz pomoć dobrog dizajna privučete nove klijente.

Izrada flajera – dobar dizajn čini čuda

Jako je bitno da prilikom dizajniranja flajera obratite pažnju na nekoliko stvari. Na prvom mestu je ciljna grupa kojoj se obraćate. Morate odrediti ciljnu grupu, jer nije realno da se obraćate svima. To je možda najteži, ali i svakako najvažniji korak u svakom biznisu. Dizajn flajera neće biti isti ako se obraćate tinejdžerima, i ako se obraćate starijoj populaciji, kao što su penzioneri. Flajer treba da sadrži jasnu poruku. Bitno je da se obratite rečima koje vaša ciljna grupa razume, i koja će kod njih proizvesti određenu reakciju. Nakon jasne i razumljive poruke, kod mnogih će se pojaviti želja da dublje istraže i pruže poverenje proizvodu ili usluzi.

Flajer treba da bude dopadljiv i lepo dizajniran. Jako je bitno da izrada flajera bude odrađena tako da zadrži pažnju čitaoca. Izbor boja koje će se naći na flajeru mora biti adekvatan i lepo uklopljen sa tekstom flajera. Sam letak ne bi trebalo da ima mnogo praznog prostora, ali sa druge strane ne valja ni da bude pretrpan. Ključ je u ravnoteži i dobrom rasporedu teksta. Odredite šta je na flajeru najbitnije, i to istaknite. Ostatak teksta treba da ostane u drugom planu, ali ne i zapostavljen, već uklopljen u ceo koncept flajera. Poziv na akciju je neophodan deo svakog dobrog flajera, jer na taj način se povezujete sa potencijalnim klijentima.

Od čega zavisi cena flajera?

Kada su u pitanju flajeri cena može značajno varirati u zavisnosti od nekoliko faktora, kao što su veličina flajera, količina flajera koju želite da napravite, kvalitet papira koji se koristi, kao i kompleksnost dizajna.

Manji flajeri obično su jeftiniji, dok veći flajeri koštaju više zbog potrebe za većom količinom papira. Takođe, veća količina flajera koju naručujete, obično vodi do niže cene po jedinici.

Kvalitet papira koji se koristi takođe igra ulogu u određivanju cene. Deblji i kvalitetniji papir obično košta više, ali može da poboljša utisak i privuče više pažnje. Ukoliko flajer sadrži i neke dodatne elemente kao što su UV lak ili folija, to će takođe doprineti povećanju cene. 

I na kraju, dizajn flajera može značajno uticati na cenu. Kompleksniji dizajni koji zahtevaju više vremena i vešte ruke grafičkih dizajnera obično koštaju više od jednostavnijih dizajna.

Koliko flajera je dovoljno?

Prilikom reklamiranja preko flajera, od suštinske je važnosti da se štamparija za koju ste se opredeliti bavi profesionalnom izradom flajera. Manji broj komada se obično štampa tehnikom digitalne štampe. Veći broj flajera se štampa ofset tehnikom, koja nudi brzo i kvalitetno štampanje svih vrsta letaka. Tada se i cena same izrade smanjuje. Ako želite da vaši flajeri imaju neki neobičan i nestandardan oblik, samo sečenje flajera mora biti precizno izvedeno.

Ukoliko ste u mogućnosti birajte kvalitet papira na kojem će se izraditi vaš flajer. Dobro isplanirajte količinu flajera koja vam je potrebna za reklamiranje. Jer ako je veća količina u pitanju, onda će se i cena drastično korigovati. Ali naravno, ne treba da uzmete preveliki broj, koji će na kraju završiti u kanti za smeće, samo da biste dobili povoljniju cenu. Procenite koja količina će vam biti dovoljna. Na taj način čuvate životnu sredinu.

1 KOMENTAR

VAŠ KOMENTAR

Napišite Vaš komentar
Unesite svoje ime