Biznis strategije: 10 načina da se vaš brend izdvoji od konkurencije

0

Isticanje vlastitog preduzeća nad konkurencijom uključuje različite biznis strategije. One mogu pomoći u stvaranju jedinstvenog identiteta poznatijeg kao brendiranje. Brend nije samo firma, to je ujedno i priča koja živi kod  kupaca. 

Brendovi su uspešne biznis strategije sprovedene u delo. One uspevaju jer se obraćaju tačno i jasno ciljnoj publici. Ovo je 10 biznis strategija koje će vam pomoći da se vaš brend izdvoji od konkurencije.

  • Pripovedanje priča i identitet brenda

Da bi bilo kakve biznis strategije bile uspešne, morate ih staviti u nekakav kontekst. Ivo Andrić je ovo lepo sažeo u govoru prilikom dodele Nobelove nagrade, rekavši kako ljudi konstantno imaju potrebu za pripovedanjem. Upravo tehnike pripovedanja će vam pomoći da izgradite identitet brenda, bilo da se radi o ličnosti ili biznisu.

Unsplash.com

Razvijte ubedljivu priču o brendu koja se emocionalno povezuje sa vašom publikom. Ljudi imaju tendenciju da pamte priče, tako da kreiranje jedinstvenog narativa oko vašeg brenda može da izdvoji vaš biznis od konkurencije.

  • Inovativni marketing i brendiranje

Bez dobrog marketinga čak i fenomenalne biznis ideje ostaju poznate uskom krugu ljudi. Kreirajte inovativne marketinške kampanje koje se pamte i rezonuju sa vašom ciljnom publikom. Koristite tehnike kreativnog pisanja, jedinstvene vizuelne elemente, kao što su inovativan logo i brendiranje izloga, ili nekonvencionalne marketinške kanale da biste privukli pažnju.

  • Jedinstvena prodajna ponuda

Identifikujte šta vaše poslovanje čini posebnim i to jasno iznesite. Na kraju krajeva, kada u ponudi imamo tri slična proizvoda, nekada će nešto nevezano za sam proizvod presuditi za koji ćemo se odlučiti. Bilo da se radi o lepom pakovanju, jedinstvenoj kombinaciji usluga ili posebnom pristupu brizi o kupcima, istaknite to u svojim marketinškim materijalima i komunikaciji. Sve te male stvari čine vaš brend jedinstvenim i prepoznatljivim kod kupaca. Prepoznatljivost je ključ da bi se vaš brend izvojio od konkurencije.

Nekada će ovo doći spontano, a nekada je potrebno malo više traganja i introspekcije. Pošto je ovo dug proces, bitno je da se tokom njega ne dogodi gubitak motivacije.

  • Kvalitetni proizvodi ili usluge

Ovo se nekako podrazumeva, ali da naglasimo: izdvojite se kvalitetom od konkurencije. Uverite se da se vaši proizvodi ili usluge ističu nudeći visok kvalitet. Doslednost u pružanju izvrsnosti gradi poverenje i može razlikovati vaš brend od konkurenata. Dobar marketing dovešće vam klijenta prvi put. Kvalitet je ono što će ga naterati da ponovo dođe kod vas.

  • Izuzetna korisnička usluga

Kada bilo koji od vaših zaposlenih ima interakciju sa kupcima, on govori i u ime vašeg brenda. Stoga obezbedite vrhunsku uslugu korisnicima fokusirajući se na odzivnost, ljubaznost i odgovaranje na potrebe kupaca. Personalizovane interakcije i brzo rešavanje problema mogu izdvojiti vaše poslovanje.

Pritom morate paziti da ne budete ni previše navalentni u tome. Niko ne voli prodavce koji ih prate u radnji non-stop i zapitkuju kako mogu da pomognu, ako su već rekli da im pomoć pri kupovini nije potrebna.

  • Prisustvo na mreži i korisničko iskustvo

Govoriti o bilo kakvim biznis strategijama u današnje vreme, a ne govoriti o prisustvu na mrežama je apsurdno. Ukoliko vaš biznis ne postoji na internetu, to je isto kao i da ne postoji uopšte.

Investirajte u vebsajt prilagođen korisniku, mobilnu aplikaciju ili onlajn platformu koja nudi besprekorno i prijatno iskustvo za kupce ili klijente. Lakoća s kojom će navigirati može napraviti značajnu razliku i izdvojiti vaš biznis od konkurencije.

Prisustvo na društvenim mrežama, poput Instagrama, Fejsbuka i TikToka, se takođe podrazumeva. Tamo će najlakše biti uočljive vrednosti za koje se vaš brend zalaže.

  • Angažovanje u zajednici i društvena odgovornost

Sve više ljudi bira tzv. „zelene“ brendove. To su brendovi koji se pozivaju na socijalno odgovorno poslovanje i zalažu se za neke opšte ciljeve.

Uključite se u zajednicu ili podržite društvene kampanje. Kupci više cene preduzeća koja doniraju novac ili su ekološki svesna, što će stvoriti pozitivan imidž za vaš brend.

  • Povratne informacije i prilagođavanje kupcima

Aktivno slušajte povratne informacije kupaca i prilagodite se u skladu sa tim. Netflix je trenutno jedan od najprepoznatljivijih brendova na svetu. Davne 2011. godine kompanija je odlučila da razdvoji DVD i striming pretplatu kako bi se fokusirali na sve veće striming tržište. Korisnicima se ova promena nije dopala jer je zahtevala dve različite pretplate za istu uslugu. 

Ovo je dovelo do veoma velikog pada u ceni deonica, kao i masovnog napuštanja platforme. Kompanija je brzo uvidela svoju grešku i ispravila je, a nekoliko godina kasnije Netflix je postao ono što je sada. Pokazivanje da cenite i primenjujete mišljenja kupaca može izgraditi lojalnost i poverenje.

  • Ekskluzivne ponude ili nagrade

Plasirajte ekskluzivne ponude, programe lojalnosti ili nagrade svojim klijentima. Ovo može podstaći ponovno vraćanje klijenata kod vas. 

Takođe je dokazano da povoljno utiče na preporuke, takozvane od usta do usta. Bez obzira na sve marketinške alate i biznis strategije koje koristite, ovo je i dalje najmoćniji model zadržavanja kupaca.

  •  Konzistentnost u svemu

Sve ovozemaljske biznis strategije koje uspešno izdvajaju jedan brend od konkurencije padaju u vodu ako u svemu tome niste konzistentni. Ber Grils je imao sjajan lični brend dok nisu isplivale fotke kako iza kamere jede picu. Ovo ga je u potpunosti uništilo iz prostog razloga: ljudi mu više nisu verovali.

Kako sa ličnim brendovima, tako i sa kompanijama, princip je isti. Dobre marketing strategije, rad na sebi i sve gorepomenuto pada u vodu ako niste dosledni.

Obezbedite doslednost u porukama koje vaš brend šalje, kao i vrednostima za koje se zalaže, ali i kvalitetu usluge. Ovo važi za sve dodirne tačke sa korisnicima, bilo na mreži, u prodavnici ili putem korisničke podrške.

Zapamtite, isticanje vašeg brenda kod kupaca često uključuje mešavinu jedinstvenosti, kvaliteta i istinske povezanosti sa publikom. Nijedan brend nije isti jer nijedna biznis priča nije ista. Tek kada u svom biznisu date najautentičniji deo sebe i kreirate svoj brend, on će dosegnuti pun potencijal. Zbog toga se vrlo često dešava da brendovi koji se lažno predstvaljaju kupcima na kraju propadnu.

Prilagodite ove biznis strategije tako da odgovaraju specifičnim prednostima vašeg poslovanja i preferencijama vašeg ciljnog tržišta kako biste postigli najbolje rezultate. Samo tako će se vaš brend izdvojiti od konkurencije.

VAŠ KOMENTAR

Napišite Vaš komentar
Unesite svoje ime