Sve što morate da znate ukoliko živite u zgradi

0

Ceo život ste živeli u kući i sada se po prvi put selite u zgradu? Niste sigurni šta da očekujete i po čemu se stanovanje u zgradi razlikuje od života u kući?

Život u stambenoj zgradi zahteva poštovanje određenih pravila i kućnog reda, koji u kućama ne postoji. Ova pravila su tu kako bi život svih stanara u zgradi bio komforan i kako bi svakom od njih bio što prijatniji. Ona obuhvataju različite stvari, od kojih će vam neke manje odgovarati, dok ćete druge odmah prihvatiti.

U nastavku teksta pročitajte šta sve obuhvata život u stambenoj zgradi, koja pravila važe za sve stanare, ko vodi računa da se sva pravila poštuju i ostale stvari sa kojima do sada niste imali priliku da se susretnete.

#1 Kućni red i održavanje zgrade

Pod pojmom održavanje zgrade, podrazumeva se održavanje kako zajedničkih prostorija, tako i soptvenih stanova. Kada su u pitanju zajednične prostorije u njih spadaju ulaz u zgradu, hodnici i stepenište, ali i podrum, tavan i sve ostale prostorije kojima svi stanari imaju pristup. 

Stanari imaju obavezu da prostor održavaju što urednijim i da za sobom ne ostavljaju smeće, dok je zgradu potrebno očistiti na određeni vremenski period, za šta je obično angažuju specijalizovane agencije za čišćenje.

Povoljna cena redovnog čišćenja zgrada razlog je što se u najvećem broju zgrada čišćenje obavlja na nedeljnom ili mesečnom nivou, a trošak angažovanja profesionalaca ravnopravno dele svi stanari.

Kada su u pitanju sami stanovi, postoje određeni propisi koji se moraju poštovati i čije kršenje je kažnjivo zakonom. Terase stanova ne smeju da narušavaju izgled same zgrade. To znači da na njima nije dozvoljeno da se na primer drži stari nameštaj, da se suši veš sa ograde terase ili da se drže drva za ogrev.

Ispred stanova dozvoljeno je držanje otirača, a ukoliko se ostali stanari slažu sa tim, stanari ispred vrata mogu postaviti i cveće.

Iako ova pravila važe za sve zgrade, veoma često možemo videti da pojedini stanari ne poštuju pravila kućnog reda.

#2 Dozvoljeni nivo buke u zgradi

Kada je u pitanju buka, postoje određena ograničenja koja se moraju poštovati kako bi svi stanari zgrade imali svoj mir i potrebno vreme za odmor. Ovo važi za prvo pravilo kućnog reda i obuhvata nekoliko stavki. Propisano vreme odmora je od 16 do 18h i u ovom periodu je zabranjena buka, kao i od 22h do 7h ujutru kada je takođe važno ne uznemiravati mir i tišinu u zgradi.

Vikendom je ovo vreme malo izmenjeno pa je period odmora je od 14 do 18h, i od 22h do 8h subotom, a do 10h nedeljom. Naravno i od ovih pravila postoje izuzeci. U slučaju da organizujete proslavu rođendana, slavu ili neko drugo slavlje, potrebno je da na vreme obavestite komšije kako bi se oni složili sa tim i dali vam odobrenje. U ovom slučaju, muzika je dozvoljena do 1h posle ponoći.

Osim glasne muzike i povišavanja tona u ovom periodu, misli se i na bučne radnje kao što su bučne popravke u stanu i renoviranje stana, pomeranje nameštaja, korišćenje bučnih kućnih uređaja, skakanje i trčanje koje može uznemiriti ostale stanare.

Kako buku nije moguće izmeriti u svakom trenutku, potrebno je da ona ne prelazi sobnu jačinu zvuka, kako bi uvek znali da ne kršite pravila.

Ovo pravilo ne važi samo za ponašanje u sopstvenom stanu, već i u zajedničkim prostorijama. Kako se ne bi narušavao mir stanara – pogotovo onih starijih i onih sa decom, zabranjeno je pravljenje buke i u ulazu, hodnicima i na stepeništu.

Upravnik zgrade – odgovoran za poštovanje pravila kućnog reda

A pitate se ko sve ovo kontroliše i ko je zadužen za normalne uslove života u zgradi i poštovanje svih pravila?

Odgovor na vaše pitanje je – upravnik zgrade!

Novi zakon o stanovanju i održavanju zgrada nalaže da svaka stambena zgrada poseduje upravnika zgrade. Njega bira skupština stanara koju čine svi vlasnici stanova u zgradi i njegov mandat traje 4 godine. Uloga upravnika zgrade je veoma slična predsedniku skupštine stanara koja je postojala pre uvođejna novog zakona.

A koja su zaduženja upravnika zgrade?

Upravnik zgrade zastupa zgradu u svim pravnim radnjama, vodi evidenciju o svim vlasnicima stanova i zakupcima u zgradi, organizuje sve potrebne radove i popravke u zgradi, upravlja zajedničkim sredstvima na tekućem računu uz odobrenje ostalih stanara, zadužen je i za održavanje zemljišta oko zgrade urednim i za kontrolisanje ostalih stanara po pitanju poštovanja pravila kućnog reda.

Nadamo se da vam je ovaj tekst bio koristan i da smo vas upoznali razlikama života u kući i stanu i sa pravilima kućnog reda u stambenoj zgradi, čije će poštovanje omogućiti komforan, miran i udoban život, kako vama, tako i svim ostalim stanarima zgrade.

Napiši komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here